fbpx

Kostnadsfritt webbinarium den 22 maj - "Jobba med en virtuell assistent"

CRM – system för effektivt säljstöd

CRM – system för effektivt säljstöd

CRM – vad är det?

CRM står för Customer Relationship Management och betyder att man aktivt och strukturerat jobbar med sina kundrelationer. Genom att använda ett IT-stöd för sitt CRM-arbete har man underlättat mycket för sig själv. Det finns många olika CRM-system på marknaden idag, alltifrån gratis CRM till avancerade program som kan kosta en hel del. Oavsett storlek på företag finns mycket att vinna på att införskaffa ett CRM-system.

En virtuell assistent hjälper till med CRM

Även om ni nyligen införskaffat ett system för CRM eller om ni har ett befintligt sedan innan, så krävs det en del underhåll av systemet för att det ska ge önskad effekt. Att ta värdefull säljtid från ert säljteam för att mata in data i systemet är oftast ingen bra idé. Överlåt arbetet till en virtuell assistent från Ulla-Bella istället!

Exempel på vad vi kan hjälpa till med kring ert CRM-system:

  • Samla in data som behövs till systemet
  • Mata in data på rätt ställe
  • Hålla data uppdaterad
  • Ta fram rapporter till olika säljare, kunder eller projekt
  • Skapa statistik baserat på uppgifter i systemet
  • Ta fram mail-listor och andra listor
  • Se till att system för back-up kring ledigheter och dylikt är säkerställt i systemet

Med mera! Fråga oss om specifika önskemål, vi är flexibla

Vikten av att vårda sina kunder – och sina system

Många företag är utsatta för global konkurrens och flera företag erbjuder högkvalitativa varor och tjänster. För att vinna affärer måste man ha en bra relation med sina kunder, ge dem mervärde. Genom ett väl fungerande kundvårdssystem, CRM-system, har man bästa förutsättningar att sticka ut och vara ett proffs i alla lägen.

 

Viktiga relationer
Ett CRM-system ser också till att alla kundrelationer är företagets relationer snarare än säljarens. Det kan spara en hel del konflikter att tydliggöra det förhållandet. Dessutom blir det lättare för alla i säljteamet att ta hand om olika kunder eftersom all data är tillgänglig för alla. Man har en väldigt kort väg till varje kund.

 

Spara tid och energi
Varje säljare kommer att spara väldigt mycket tid med ett system som har all data på plats. Alla viktiga dokument och överenskommelser finns enkelt att tillgå – oavsett om du jobbar vid datorn på kontoret eller sitter hemma eller hos kunden och behöver ha fram information snabbt och enkelt.

Ladda ner Canva-Guide

* Genom att fylla i dina uppgifter ovan ger du ditt godkännande till att vi lagrar och behandlar personuppgifterna enligt bolagets sekretess- och användarpolicy  i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet samt i marknadsföringssyfte.

Ladda ner 100-listan

* Genom att fylla i dina uppgifter ovan ger du ditt godkännande till att vi lagrar och behandlar personuppgifterna enligt bolagets sekretess- och användarpolicy  i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet samt i marknadsföringssyfte.