fbpx

Kostnadsfritt webbinarium den 22 maj - "Jobba med en virtuell assistent"

Om oss

Om Ulla-Bella

Ulla-Bella grundades 2018 av Malin Björnell. När företaget grundades var det  få personer i Sverige som visste vad en virtuell assistent var och vi är väldigt stolta över att ha varit med och byggt upp den här yrkesrollen i Sverige.

Ulla-Bella startade med ”bara” Malin, men för att kunna erbjuda flera tjänster är Ulla-Bella idag en byrå med flera virtuella assistenter, alla med olika specialistkompetens och bakgrund.

Vi virtuella assistenter arbetar distansbaserat och på så sätt kan vi hjälpa ert företag oavsett var i Sverige det befinner sig.

Varmt välkomna att höra av er – vi längtar efter att göra er vardag smidigare!

malin björnell

Möt teamet!

Malin Björnell

Malin grundade Ulla-Bella 2018 och har jobbat heltid som virtuell assistent sedan dess.

Hon har mer än 10 års erfarenhet inom försäljning och marknadsföring i roller som marknadsassistent, Key Account Manager och Trade Marketing Manager.

Malin har jobbat i stora och små organisationer och har en bred förståelse för företagandets alla aspekter.

Anneli Olsson

Anneli är frilansskribenten och författaren (till fyra böcker) som älskar att hjälpa andra genom textkommunikation, digital marknadsföring och att vara bollplank omkring det.

Hon skriver bland annat bloggartiklar, nyhetsbrev, skapar freebies/lead magnets för att bygga e-postlistor samt innehåll till sociala medier. Emellanåt skriver hon även tidningsartiklar för till exempel Amelia och Modern psykologi.

Anneli har arbetat som arbetsterapeut inom rehabilitering och handläggare på statliga myndigheter men 2019 klev hon av. Det var dags att satsa på sitt eget företag och drömmen om att jobba med textkommunikation för att hjälpa andra. Nu lägger hon även till onlineutbildare inom fackboksskrivande på sitt CV.

Ellinore Stenberg

Ellinore Stenberg är formgivare och marknadsförare med en bred mix av strategi-, projektlednings- och designkunskaper. Hon hjälper er att ta ut ert varumärke på era plattformar och i era digitala kanaler genom såväl design som innehåll.

Hennes bakgrund är från reklam- och designbyråsidan där hon jobbat med varumärkes- och kommunikationsarbete, men hon har även mångårig erfarenhet från kundsidan där hon arbetat som marknadsansvarig.

Med sin långa erfarenhet inom design och kommunikation kan Ellinore hjälpa er skapa ett varumärke som ni känner er trygg i, säker kring och stolt över!

Charlotte Ekbom

Charlotte Ekbom är skribent, nyhetsbrevsredaktör, översättare (från engelska till svenska), korrekturläsare och marknadskoordinator här på Ulla-Bella.

Hon hjälper er gärna att skriva vassa målgruppsanpassade texter, både längre och kortare, men även att koordinera och genomföra uppgifter och projekt på din marknadsavdelning.

I grunden är Charlotte civilekonom med marknadsföringsinriktning. Hon har arbetat på reklambyråer, marknadsavdelningar och har under många år drivit eget − men även gått konstskola i London och gett ut fem skönlitterära romaner. Charlotte är både kreativ och organiserad och brinner för att hjälpa er att göra skillnad i ert företag.

Emilia Barrett

Emilia arbetar främst med att designa och skriva innehåll till digitala kanaler.

Hon brinner lite extra för varumärkesidentitet, det vill säga att skapa en röd tråd genom företags alla digitala kanaler, mallar och dokument.

Emilia hjälper även företag med avlastning genom att ge administrativ stöttning.

Ann-Christine Nilsson

Ann-Christine (kallas oftast för Anki) bor i Sundborn i Dalarna och älskar att ha många bollar i luften.

Hon har arbetat med administration i mer än tjugo år, bland annat på ABB, domstolsväsendet och kommunen, och hon har stor kunskap inom IT och kan lätt sätta sig in i nya program.

Anki hjälper även till inom ekonomi, där hon bland annat utför enklare bokföring och fakturering.

Hon arbetar även med hjälp och support, att uppdatera och schemalägga bloggar och hemsidor och inom e-handel med att uppdatera, bygga och förvalta webbutiker.

emmelie berglund

Emmelie Berglund

Emmelie är en kreativ ölänning, som bytt bästkust mot västkust och utgår numera från Göteborg och Alingsås.

Med en passion för design älskar hon att få använda sin kreativitet och skapa användarvänliga och snygga webbplatser. Hon har specialiserat sig på att arbeta med plattformen WordPress och Elementor.

Utöver det jobbar hon även med digital marknadsföring så som nyhetsbrev, sociala medier och SEO.

Nada Ahmed

Nadas inriktning är framför allt mot bemanning och rekrytering. Hon jobbar även med att överse processer och med administration.

Stockholmare som flyttat tillbaka till huvudstaden efter fem år i Malmö där hon varit verksam inom en rad olika branscher och haft både operativa och strategiska roller.

Intresset för människor, organisation och struktur har varit anledningen till att hon arbetat på en HR-avdelning med bland annat rekrytering och bemanning.

Vad kostar en VA?

Det finns många olika sätt att ta betalt på, men vi har valt att hålla det så enkelt som möjligt. Vi debiterar per timme och vår timpeng är 750:- ex. moms.

Det finns pengar att spara genom att börja delegera. Låt oss hjälpa er så ni kan fokusera på det som skapar omsättning.

Vad våra kunder säger om oss

Ladda ner Canva-Guide

* Genom att fylla i dina uppgifter ovan ger du ditt godkännande till att vi lagrar och behandlar personuppgifterna enligt bolagets sekretess- och användarpolicy  i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet samt i marknadsföringssyfte.

Ladda ner 100-listan

* Genom att fylla i dina uppgifter ovan ger du ditt godkännande till att vi lagrar och behandlar personuppgifterna enligt bolagets sekretess- och användarpolicy  i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet samt i marknadsföringssyfte.