Om oss

Ulla-Bella

 

Ulla-Bella grundades 2018 av Malin Björnell. Efter mer än 10 års erfarenhet inom försäljning och marknadsföring i roller som marknadsassistent, Key Account Manager och Trade Marketing Manager, har Malin jobbat heltid som virtuell assistent ända sedan starten. I dag är Ulla-Bella en byrå med flera virtuella assistenter, med olika specialistkompetens och bakgrund. Vi virtuella assistenter arbetar distansbaserat och på så sätt kan vi hjälpa företag oavsett var i Sverige de befinner sig. Malins bas finns i Jönköping, men i teamet finns flera andra VA:s utspridda runt om i landet.

 

Vid sidan av Ulla-Bella driver Malin Björnell och hennes man även hjärteprojektet Underbara lov, ett projekt som verkar för att fler barn ska få komma tillbaka till skolan efter ett lov och kunna berätta om något riktigt kul de varit med om.

Varmt välkomna att höra av er – vi längtar efter att göra er företagarvardag smidigare.

 

Ulla-Bella – en byrå med virtuella assistenter

 

VA-byrån Ulla-Bella består av människor med en mängd olika kompetenser och intressen, från flera olika delar av Sverige. Här kan du läsa mer om oss och vad vi gör.

Anneli Olsson

 

Jag heter Anneli, är 41 år och jobbar som VA, frilansskribent (magasin) och författare. Text är min grej och jag jobbar med att skriva blogginlägg, texter/copy till landningssidor och hemsidor, nyhetsbrev, artiklar, innehåll i sociala medier och liknande. För att fortsätta utvecklas och boosta kunskaperna går jag kurser emellanåt som till exempel Marie Forleos “Copy Cure”.

Min bakgrund är inom rehabilitering och jag arbetade sedan som handläggare på statliga myndigheter i flera år, innan jag äntligen gjorde slag i saken och blev egenföretagare för att börja göra det jag verkligen vill ägna mig åt.

Ann-Christine ”Anki” Nilsson

 

Porträtt på Anki Nilsson, virtuell assistent

 

Jag heter Ann-Christine Nilsson men kallas oftast för Anki. Jag bor i Sundborn i Dalarna och älskar att ha många bollar i luften. Jag har arbetat med administration i mer än tjugo år, bland annat på ABB, domstolsväsendet och kommunen, och jag har stor kunskap inom IT och kan lätt sätta mig in i nya program.

Jag hjälper även till inom ekonomi, där jag bland annat utför enklare bokföring och fakturering, och inom sociala medier där jag jobbar med att schemalägga inlägg och bevaka/besvara kommentarer i flödena. Jag arbetar även med hjälp och support, att uppdatera och schemalägga bloggar och hemsidor och inom e-handel med att uppdatera, bygga och förvalta webbutiker.

Maria Rosén

 

Porträttbild Maria Rosén, virtuell assistent

 

Jag heter Maria Rosén, och jag skriver texter, klipper video och designar innehåll för alla digitala kanaler. Jag utvecklar också sajter med CSS och JavaScript, även för WordPress. Jag har tidigare jobbat på bland annat SVT och Sveriges Radio, och varit content manager och byggt sidor i alla ledande CMS-system.

Det bästa jag vet är att skapa sprakande innehåll som poppar i flödet, och att hjälpa till att ge samma känsla och nyanser i alla kanaler. När jag är ledig hittar man mig ofta i danssalen eller på Malmö Stadion, där jag hejar fram mitt himmelsblå lag till seger.

Kontakta oss för ett möte

Få vårt nyhetsbrev