Anlita en VA
Anlita en virtuell assistent
Det finns många anledningar till att ni bör anlita en VA (virtuell assistent). Här kommer några av våra favoriter som vi vet har gjort stor skillnad för våra kunder.
- Frigörande av tid
- Minskade kostnader
- Snabb upp- och nedskalning av verksamheten
- Ökad effektivitet genom delegering
Kom igång med en virtuell assistent på en dag eller en vecka
Hur snabbt vi kan börja jobba ihop är så klart beroende på vad det är för typ av jobb, samt hur många som är involverade. Men vi är kända för att ha snabb uppstart och det är något vi på Ulla-Bella strävar efter.
Följande steg sker vid en uppstart:
1. Ni tar kontakt
2. Vi har ett förutsättningslöst möte
3. Avtalsskrivande (elektroniskt)
4. Samarbetet påbörjas och vi har ett uppstartsmöte
Guide för onboarding av en virtuell assistent
Funderar du på hur man startar upp ett samarbete med en virtuell assistent? Då är den här konkreta onboarding-guiden i 4 steg helt rätt för dig!
Vad kostar det att anlita en VA?
Det finns många olika sätt att ta betalt på, men vi har valt att hålla det så enkelt som möjligt. Vi debiterar per timme och vår timpeng är 750:- ex. moms.
Det finns pengar att spara genom att börja delegera. Låt oss hjälpa er så ni kan fokusera på det som skapar omsättning.
Att tänka på när ni väljer virtuell assistent
Något av det viktigaste att tänka på när ni ska anlita en VA (virtuell assistent) att samarbeta med är att det känns rätt och att personen har samma synsätt på företagande som ni har.
Leta inte en virtuell assistent när det brinner i knutarna
De flesta längtar efter ett lugnare arbetstempo än det som man ofta hamnar i, när kaoset bryter ut och stressen är närvarande dag som natt. Då är det tyvärr inte det bästa tillfället att börja leta efter en virtuell assistent som kan stötta upp på distans, och att introducera denne i jobbet.
Paradoxalt nog är det inte heller helt naturligt att ta tag i det här när allt flyter på. Men det är faktiskt precis då det är som allra bäst att göra det, när ni med säkerhet vet att det kommer att bli hektiskt om en eller tre månader. Det är nu ni ska se er om efter en virtuell assistent som ni tror passar er.
Bloggtips!
Med VA-lösningen får ni mer arbetsro i och med att ni blir en person extra i teamet. Och det utan att ni ens behöver tänka på att anställa, eftersom det kan vara oklart hur länge till ni har så här mycket att göra och om ni kan anställa nu.
Hur ni kommer igång på bästa sätt med er VA kan ni läsa om i det här blogginlägget.
Guide för onboarding av er virtuella assistent
Under vissa perioder är det ordentligt utmanande att hinna med allt som ligger på ens bord. Och trots att det är fantastiskt med inflöde av kunder och uppdrag kan det
Nästa steg
Vårt team av erfarna virtuella assistenter erbjuder skräddarsydda
lösningar som passar just era behov.
Vill ni veta mer hur en virtuell assistent kan hjälpa ert företag? Boka ett kostnadsfritt 30-minuters samtal för att diskutera era behov och få reda på hur Ulla-Bella kan hjälpa er på bästa sätt.