Sedan 2018 har vi på Ulla-Bella virtuell assistentbyrå haft privilegiet att jobba tillsammans med företag inom en mängd olika sektorer. Den inblick vi har fått i vitt skilda branscher, i kombination med teamets grundkompetenser, har verkligen berikat vårt samarbete med uppdragsgivarna.
Från dagligvaruhandel till techbolag
Dagligvaruhandeln
En av våra uppdragsgivare kom till oss när de skulle introducera ett nytt varumärke från den internationella marknaden i den svenska dagligvaruhandeln. Eftersom de inte var etablerade i Sverige än, vände de sig till Ulla-Bella som fick rollen som extern partner inom ekonomi och administration samt marknad.
Det här var ett större projekt där flera av Ulla-Bellas kompetenser plockades in för att projektleda lanseringen och se till att satsningen gick framåt och höll tidsplanen. Vi hjälpte bland annat till med registrering av produkter hos de olika grossisterna och att i samarbete med reklam- och designbyrå konceptualisera förpackning och kampanj anpassad för den lokala svenska marknaden.
Utbildningsföretag
En annan uppdragsgivare är ett utbildningsföretag som har fysiska utbildningar över hela Sverige och vi på Ulla-Bella tar hand om hela bokningskedjan. Det innebär att vi har kundkontakt, bokar in kurser och instruktörer. Efter genomfört uppdrag tar vi även hand om uppföljning med både kund och instruktör samt sköter faktureringen.
Techbolag
Ett börsnoterat techbolag som driver internationell verksamhet anlitade Ulla-Bella virtuell assistentbyråför att få hjälp med schemaläggning av deras inlägg till sociala medier, uppdatering av hemsidan samt för att skapa och skicka ut nyhetsbrev. Dialogen och planeringen kring dessa bitar sker främst via projektverktyget Trello, där alla uppgifter skapas och kan följas på ett smidigt sätt för båda parter.
Bolaget har en egen marknadsavdelning, men de hinner inte med alla uppgifter och samtidigt är det som är kvar att göra inte tillräckligt omfattande för att de ska anställa ytterligare en person. Där kom Ulla-Bella in som en perfekt extern partner.
Redovisningsbyrå
Vi har hjälpt många redovisningsbyråer under åren och en av dem som vi jobbar med nu ligger långt fram i den digitala förändringsresan. Ulla-Bella hjälper dem med deras kundservicebox; att svara på alla standardfrågor och se till att mer komplexa spörsmål skickas till rätt person. Vi hjälper även till med att ladda upp material som kvitton och rapporter i bokföringssystemet och tar hand om bokföringen. Utöver det jobbar vi med företagets sociala medier och nyhetsbrev.
Webbshop
Ulla-Bella jobbar med en uppdragsgivare som driver en svensk webbshop som säljer mest internationellt. Vi tar hand om kundservice och orderhantering. Det innebär att vi kontrollerar inboxen flera gånger varje dag och svarar på orderrelaterade frågor från kunder. Vi ser också till att de ordrar som lagts på fysiska produkter i webshoppens system går iväg till lagret, som packar och skickar dem, samt att all information finns inlagd i fraktbolagets portal.
Uppdragsgivarnas egna ord om Ulla-Bella virtuell assistentbyrå
Vi är verkligen stolta över våra mångsidiga samarbeten i olika branscher och vi är övertygade om att det här bidrar till kundernas goda resultat liksom vår arbetsglädje. Det har varit en positiv spiral och så här säger några av våra uppdragsgivare om oss:
Med Ulla-Bellas hjälp har vi styrt upp vår marknadskommunikation med målgruppsanpassade texter i våra kanaler. De levererar alltid i tid och med hög kvalitet.
/Per Nordling, Co-founder & Partner på Partinc
Malin på Ulla-Bella hjälpte mig att få fart på mina sociala medier. På ett metodiskt sätt lade hon upp en strategi där allt från nyhetsbrev, landningssida och tips på innehåll ingick. Jag kände verkligen ett stöd och fick superbra support i alla aktiviteter. Jag kan varmt rekommendera Ulla-Bella om du behöver hjälp i smått som stort.
/ Maria Nehlin, Maria Nehlins design
Ulla-Bella avhjälpte problemet med den ökande administrationen som kom med att mitt företag växte. Jag kände att jag var i väldigt kompetenta händer och helt kunde släppa ansvaret för vissa områden. Kommunikationen oss emellan fungerade mycket bra.
Ekonomiskt sett kändes det väldigt bra att bara behöva betala för den tid man faktiskt behöver avlastning, till skillnad från om jag hade anställt en assistent etc.
Jag kan varmt rekommendera Ulla-Bella till alla som behöver avlastning bland annat inom administration, kundtjänst och orderhantering.
/Anki Josefsson – The Assembly Line
Vi anlitar Malin från Ulla-Bella i rollen som vår administratör på företaget. Malin hanterar våra sociala medier utifrån fastställda kriterier, gör research när vi behöver, bistår oss med utskick och marknadsföringsmaterial, sköter om vårt intranät, hanterar våra inköp av skyddskläder, hjälper våra konsulter med att ta fram kursintyg och liknande och hon bistår mig som VD på företaget med diverse administrativa uppgifter jag behöver stöd med till och från.
/ Margareta Carlsson, VD på Solberga station AB
Om ni också behöver hjälp av Ulla-Bella virtuell assistentbyrå med liknande saker, som det axplock av uppdragsgivare och arbetsuppgifter som vi har gett exempel på här, hör gärna av er till oss!
Vi ser fram emot att hjälpa till med att underlätta och att lyfta er verksamhet, när ni inte hinner, vill, orkar eller kan göra allt själva längre.
Ni når oss enklast här