fbpx

Asana – Ett alternativ till Trello

Sedan Asana släpptes på marknaden 2012 har det blivit ett otroligt populärt verktyg för företag i alla storlekar. Här kan ni på ett överskådligt sätt jobba tillsammans kring olika projekt eller dagliga uppgifter.

Asana en task manager och ett verktyg för projekthantering

 

Asana skapades för att underlätta för team att jobba enklare med samma projekt. Tanken var att man snabbt och dynamiskt skulle kunna jobba med, och följa olika gemensamma arbetsuppgifter.
Sedan starten har det dock hänt mycket. Asana som verktyg har utvecklats enormt och är idag ett verktyg som klarar att hantera de flesta förekommande uppgifter som finns i företaget. Att verktyget enkelt kan installeras på alla dina olika enheter gör det väldigt användarvänligt.

Uppgifter som Asana klarar

Några exempel på vad Asana kan hantera:

  • Skapa projekt och deluppgifter
  • Dela ut jobb och dead-lines till medarbetare
  • Rapporter kring arbetsuppgifter och projektstatus
  • Hantera dokument och hur de delas, även vid behov att dela externt
  • Kalender
  • Kommunikation i grupper eller privat
  • Skapa listor med uppgifter
  • Hantera resurser
  • Skapa mallar
  • Godkännande av olika steg i en process eller arbetsuppgifter

 

Ta hjälp av en virtuell assistent för Asana

 

Listor
Vi kan också skapa olika listor för medarbetare i företaget. Att få en daglig lista med att-göra är en uppskattad tjänst för de som har många bollar i luften. När man har koll på hur dagen ser ut är det enklare att vara effektiv. Trots att man får mer gjort minskar stressnivån för att man helt enkelt har koll på läget.
Kalender
En virtuell assistent från Ulla-Bella kan hjälpa er att hantera ett flertal uppgifter i Asana. Till exempel kan vi hantera kalendrar och bjuda in till avstämningsmöten eller liknanden för att få bättre struktur under arbetsdagen. Vi hanterar självklart också av- och ombokningar av möten och ser till att alla berörda får nödvändig information.
Meddelandehantering

En assistent från oss kan också hjälpa er att ha koll på inkommande meddelande, både i Asana och om ni har andra inkorgar. Att sortera det som kommer in tar mycket tid för den som får många mail och många kopior av konversationer. Här är det värdefullt att få sina meddelande sorterade och prioriterade.
Vi är vana vid att bedöma vad som är uppgifter som måste hanteras snabbt och vad som kan vänta. Att släppa bevakningen av sin inkorg gör dagen enklare för de allra flesta.

Ulla-Bella kan Asana!

 

Låt oss på Ulla-Bella hjälpa er att förenkla vardagen. Vi kan Asana och kan bidra med ett bättre utnyttjande av verktyget och en mer strukturerad arbetsdag för medarbetare som har mycket på agendan.

Fler blogginlägg

Effektiv onboarding av en virtuell assistent – här är stegen

I dagens snabbrörliga värld står många företagare inför utmaningen att hantera en växande arbetsbörda och splittrat fokus. Trots att ett ökat kundflöde är positivt kan situationen snabbt bli ohållbar och då kan en virtuell assistent (VA) vara lösningen. Men hur kan du introducera en ny teammedlem på distans i arbetet

Läs mer »

Ladda ner Canva-Guide

* Genom att fylla i dina uppgifter ovan ger du ditt godkännande till att vi lagrar och behandlar personuppgifterna enligt bolagets sekretess- och användarpolicy  i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet samt i marknadsföringssyfte.

Ladda ner 100-listan

* Genom att fylla i dina uppgifter ovan ger du ditt godkännande till att vi lagrar och behandlar personuppgifterna enligt bolagets sekretess- och användarpolicy  i syfte att kunna tillhandahålla det begärda innehållet samt i marknadsföringssyfte.