Virtuell Assistent

Vår vision är att företag ska välkomna en virtuell arbetsmarknad och modernisera processer.

Vad är en virtuell assistent?

En virtuell assistent är en person som oftast jobbar distansbaserat. Det innebär att vi inte sitter på plats ute hos våra kunder, utan i stället utförs i stort sett allt arbete online.

Vi ser oss som en blandning av en administratör och marknadsassistent. Fördelen med en virtuell assistent är att ni själva bestämmer hur mycket hjälp ni behöver, och ni betalar förstås bara för arbetad tid. Hos Ulla-Bella slipper ni bindningstid och långa kontrakt.

Även om vi oftast arbetar på distans finns även möjlighet att få hjälp på plats. Kontakta oss för att höra mer om vilka orter vi finns tillgängliga på.

Vad gör en virtuell assistent?

Administration – Marknadsrelaterade uppgifter – Texthantering – Projektledning – Sociala medier – Kundtjänst – Ekonomi

Hur jobbar man på distants?

Idag finns det väldigt många olika program som hjälper till att underlätta för arbete på distans. Det viktiga är att man har en bra dialog och tydliga arbetsuppgifter.

Vilka typer av program använder man?
Det går till exempel att chatta via Slack och Skype, ha videomöten med Zoom, lägga upp to-do-listor och projektleda via Asana och Trello samt lagra filer i Dropbox eller Google Drive. Allt är lättåtkomligt och det är smidigt att lära sig.