Våra kunder

Sedan starten 2018 har vi jobbat med väldigt många olika kunder, inom många olika branscher. Det är vad som gör det här jobbet fantastiskt roligt. Nedan kan du läsa om hur vi jobbar med några av våra kunder. Om du saknar något exempel hör av dig, chansen är stor att vi jobbat med ett företag som liknar erat.

Internationell webbshop
Här hjälper vi dagligen till med bland annat kundservice, orderläggning och back-office. Det innebär att vi har kontakt med lagret och transportör vid behov. Vi uppdaterar även produkterna och texterna i shoppen.

Vi hjälper även till med att skriva nyhetsbrev och göra inlägg till sociala medier. Här är vi ett team av VA:s som jobbar tillsammans, alla med sin specialitet.

Virtuella assistenter jobbar vid dator.

Digitalt utbildningsföretag
Den här kunden säljer onlineutbildningar. Vi hjälper till att uppdatera kursportal, ta hand om kundservicemailen och medlemssupporten. Vi är med på medlemsträffar digitalt när det behövs.

Vi bistår även VD och försäljningschef med administrativ hjälp vid behov. Under perioder har vi även en projektledande roll som styrs av aktuella projekt.

Dator på café.

Utbildningsföretag
Här hjälper vi vill till att boka in utbildningar runt om i Sverige och sedan göra avstämningar kort innan utbildningen ska genomföras för att dubbelkolla att allt stämmer. Vi gör även en avstämning efter genomförd utbildning och skickar feedback, material och tackar för genomförd utbildning.

Tjänsteföretag
Vi hjälper den här kunden med administration (allt från sammanställning av filer/ möten / statistik, uppdatering i mallar mm), back-office, research, att skicka ut nyhetsbrev och att ha hand om de sociala kanalerna. Vi bistår även VD när behover uppstår. Här är vi en blandning mellan en administratör och en marknadsassistent.

”Jag kan verkligen rekommendera att använda en VA och i synnerhet någon från Ulla-Bella. För mig har det varit kanon att kunna lägga ut både enskilda projekt som event och kundträffar men även löpande administration där möjligheten med en VA frigjort tid för mig att fokusera på andra uppgifter.”

Andreas Jansson, tillförordnad chef på TROSS AB

Kristian Andersson LunchIn

”Malin är en sån där person som allting bara funkar med. Heltautomagiskt. Kan varmt rekommendera Ulla-Bella till alla som vill ha en assistent som kräver 0 tid i micromanagement. Klokhet och struktur personifierad.”

Kristian Andersson, grundare av LunchIn™

Margareta Carlsson Solberga station AB

“Vi anlitar Malin i rollen som vår administratör på företaget. Malin hanterar våra sociala medier utifrån fastställda kriterier, gör research när vi behöver, bistår oss med utskick och marknadsföringsmaterial, sköter om vårt intranät, hanterar våra inköp av skyddskläder, hjälper våra konsulter med att ta fram kursintyg och liknande och hon bistår mig som VD på företaget med diverse administrativa uppgifter jag behöver stöd med till och från.”

Margareta Carlsson, VD på Solberga station AB

Boka in ett möte!

Det finns många anledningar till att ni bör anlita en virtuell assistent. Ta kontakt med oss så berättar vi gärna mer!