Kundreferenser

Det finns otroligt många olika sätt som man kan jobba med en virtuell assistent på. Här är några exempel på hur vi jobbar tillsammans med våra kunder.

Utbildningsföretag

Den här kunden jobbar mest med utbildning och coachning. Här hjälper vi till att samla in och sammanställa information från deltagarna innan utbildningen sätter igång.

Vi ser även till att lunch och fika är bokat, samt att våra kunder får information om någon inte kan komma. Efter varje genomförd utbildning skickar vi ut material och tackar så mycket för genomförd utbildning.

Det här spar väldigt mycket tid för vår kund och de slipper frustrationen över att behöva vara de som jagar. Det skapar en bättre stämning när utbildningen väl sätter igång.

Företag som jobbar med webbutveckling

Här hjälper vi tills störst del till med fakturering, betalning av fakturor och att lämna underlag till bokföringsfirman.

Vi betalar även kundens räkningar. Vi har ett setup att alla mail som går till kundens ”ekonomimail” även går till oss. På så sätt ser vi alla räkningar som kommer in. Innan betalning sammanställer vi allt och kunden får ge ett ok på att vi kan gå vidare och betala.

Vi hjälper även till med inlämning av underlag till bokföringsfirman, såklart även det på distans. Just i detta fallet delar vi en Dropbox med kundens bokföringsfirma så det är smidigt att ”lämna över”.

Företag som driver medlemsprogram och webbshop

Den här kunden hjälper vi dagligen med bland annat kundservice och back-office. De har ett medlemsprogram och vi hjälper att uppdatera medlemsportal, hålla kundkontakt, sammanställa information, hantera fakturor med mera.

De har även en webbshop och här hjälper vi till med kundservice, har kontakt med lagret samt att vi hanterar fakturafrågor.

Reklambyrå

Här hjälper vi framför allt till med event. Vi projektleder och är med på plats när eventet ska genomföras.

Vi har även hållit en workshop för att ta fram en ”sociala medier strategi”. Det gjorde vi under två halvdagar och alla på företaget var involverade för att skapa en så bra strategi som möjligt.

Mattias Hillestrand Säljpodden

”Malin är en härlig och trevlig person med stort sinne för service. Hon har många bra idéer om man kör fast och en ”det-fixar-jag” mentalitet, som hjälpt mig flera gånger. Fick mycket assistans med sociala medier och hon visade bra förmåga att läsa av situationen och vara förutseende för vad som behövde göras. För mig var det oerhört värdefullt att bli avlastad av Malin och hon bryr sig verkligen om hur man har det.”

Mattias Hillestrand, Säljpodden

Margareta Carlsson Solberga station AB

”Vi anlitar Malin i rollen som vår administratör på företaget. Malin hanterar våra sociala medier utifrån fastställda kriterier, gör research när vi behöver, bistår oss med utskick och marknadsföringsmaterial, sköter om vårt intranät, hanterar våra inköp av skyddskläder, hjälper våra konsulter med att ta fram kursintyg och liknande och hon bistår mig som VD på företaget med diverse administrativa uppgifter jag behöver stöd med till och från.

Det har från första början fungerat väldigt bra med Malin. Hon är positiv och glad, alltid villig att göra och lära, smälter lätt in i vårt övriga gäng. Vi tycker om Malin och är glada över att hon valt att ha oss som kund.”

Margareta Carlsson, VD Solberga station AB

Kristian Andersson LunchIn

”Malin är en sån där person som allting bara funkar med. Heltautomagiskt. Kan varmt rekommendera Malin till alla som vill ha en assistent som kräver 0 tid i micromanagement. Klokhet och struktur personifierad.”

Kristian Andersson, grundare av LunchIn™

Kontakta oss

Kontakta oss